Bullweekend

Ja nu ska jag äntligen skriva om den fantastiska helgen upp på Lovik.
Det var verkligen värt pengarna kan jag säga! Fick träffa massa underbara människor och framförallt Johan Sörberg. Han är verkligen en sån skön och härlig människa som han framstår i Hela Sverige Bakar. Jag fick verkligen lära mig massa bra saker som kommer att göra mina bullar framöver helt fantastiska ;) Många saker var bara små enkla tips som man kanske egentligen kunde kommit på själv om man hade varit lite smart. Som t.ex. tycker jag att när man gör snäckor så när man har skurit upp dom och ska lägga dom på plåten så rinner det ur socker om man råkat få lite mycket. Det är ett ganska lätt ordnat problem om man kavlar in sockret innan man rullar i hop degen. Sjukt fiffigt tycker jag! :)
På lördag eftermiddag så bjöds det på ett helt underbart afternoon tea. Och jag har blivit lite kär i det efter den här helgen så nu har jag fyndat lite på bokrean och köpt två böcker som handlar om afternoon tea så jag kan ha eget, riktigt klassiskt engelskt afternoon tea. Tycker det är en väldigt trevlig tradition som jag lätt kan anamma.
Efteråt hade vi lite mer kurs och sen avslutade vi kvällen med 3 rättersmiddag. Hur gott som helst! Sen njöt jag verkligen av att ha en egen säng och jag sov verkligen skönt den natten, utan massa barn ;)
Söndagen började med en härlig frukostbuffé och sen hade vi frågestund med Johan innan det var dags för utcheckning.
Hur som helst var det hur kul som helst och jag skulle gärna vilja åka på någon liknande kurs igen =)
 
Här kommer ett hav av bilder från helgen =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
Det var som sagt en helt underbar helg som jag gärna skulle vilja göra en gång till!
 
Något av det roligaste var ju att man bakade tillsammans med alla de andra kursdeltagarna. Hemma gör jag alltid det själv, eller kanske möjligtvis tillsammans med barnen. Hade varit så mycket roliagare om man skulle vara ett par stycken och ha en bakjunta istället för syjunta? Det hade iaf jag tyckt varit roligt =)
 

Kommentera här: