Socker

Den här veckan har verkligen gått jättefort! Och det har gått ritkigt bra, måste jag faktiskt säga. Jag har inte kommit över mitt dagliga kaloriintag förutom idag, och det var med 29 kalorier så det är ju inga mängder. Unnade mig lite mörk choklad ikväll. Jag försöker verkligen tänka på att inte äta massa socker och sånt men jag känner att så länge det är med måtta så är det bra. Det är ju egentligen en av anledningar till att jag väljer att räkna kalorier. För att jag tycker att sötsaker är fruktansvärt gott och i framtiden så vill jag inte motstå det pga att jag t.ex. kör LCHF eller nått. Utan väljer man att äta med måtta så kan man unna sig sötsaker ibland. Och då menar jag verkligen ibland. Som t.ex. några rutor mörk choklad en fredag kväll. Sen i somras så har jag käkat så otroligt mycket choklad i alla dess former, här snackar vi kanske 3-400g i veckan, typ. Alltså kopiösa mängder. Har man väl kommit in i beroendet så är det fruktansvärt svårt att sluta. Men nu känner jag inte de där suget på samma sätt längre. Jag är väldigt tacksam att det har funkat så pass bra för mig att dricka bubbelvatten när suget kommer. Så att komma upp i 8 glas om dagen är inga problem ;) det jobbigaste med att dricka så mycket vatten är ju att man går på toa mest hela tiden. Kan ju nästan tro att man är gravid igen, vilket jag absolut inte är!
 
Appen jag använder mig tycket ju också att det spelar stor roll varifrån mina kalorier kommer ifrån. Som idag tycker den att jag har ätit 30g för mycket fett. Men för min del så spelar det inte så stor roll varifrån kalorierna kommer, men jag vill helst inte att jag ska överstiga kolhydraterna. De dagar jag äter en del ägg brukar ju fettandelen bli lite högre än vanligt, eller när jag väljer att äta avokado med makrill. Men jag anser ändå att det är bra fetter så jag försöker att inte lägga för stor vikt vid det. 
 
Nä, nu är det nog dags att lägga sig i sängen. Tänkte va lika hurtig som förra helgen och köra ett pass på gymmet imorgonbitti. Är faktiskt riktigt gött att köra ett pass tidigt på morgonen en lördag, för man är i princip själv. Kommer nog köra samma pass som förra gången, mycket core och armhävningar, precis vad jag behöver!
 
 

Kommentera här: