Nu är det dags!

Ja det är verkligen dags, på riktigt! På måndag kör jag igång på allvar med viktminskningen. Vilket jag hoppas ska leda till fler blogginlägg. Så på måndag är det återigen dags att börja räkna kalorier. Jag vet egentligen inte hur taggad jag är på det här men jag måste, jag kan inte skjuta på det längre. Vågen börjar gå upp lite och den trenden vill jag inte veta av. Jag vill ha ständigt nedgående i åtminstone 6-8 veckor. Allra helst vill jag ju att det ska gå neråt hela tiden men de kan man väl inte riktigt begära.
Det allra jobbigaste kommer bli att vänja sig av med socker och bröd. För det är nog den största boven. Under graviditeten åt jag massor med choklad och det suget är fortfarande kvar. Jag vet inte riktigt hur jag ska motstå men min tanke är iaf att varje gång jag känner mig sugen på någonting så ska jag dricka bubbelvatten istället. För så kan det vara många gånger, det suget man känner beror på att man är törstig. Så till en början kommer det vara totalförbud på alla sötsaker, sen tänker jag att jag kan unna mig någon ruta mörk choklad på helgen. Men först måste jag gå ner en del innan jag kommer dit.
Sen är det ju det där väldigt goda brödet som man äter alldeles för ofta. Det är också en ovana jag vill göra mig av med. Istället har jag tänkt att baka eget fröknäcke som substitut. Vi får väl se hur det går. Bara jag bestämmer mig så kommer det nog gå, jag har ju lyckats förut så varför inte en gång till. Det ska bli väldigt skönt när kläderna börjar passa igen, just nu så är halva garderoben för liten. Det är också mitt första delmål, att komma i min kläder igen. Jag gick ju ner en del innan bröllopet, vägde runt 84-85kg då. Det är ju "bara" ca 12kg dit. Jag vill egentligen inte sätta någon tidsgräns på hur lång tid det ska ta men de hade varit skönt om jag kunde klara av det på ca 10 veckor, det känns inte helt orimligt.
Förutom kosten så kommer jag åka på träningsdosen rejält. Till en början med kommer jag köra på gymmet mån-tors när barnen är på dagis. Wille får så klart hänga med på gymmet, hoppas innerligt att det ska funka att ha med honom. Jag får ju inte heller glömma bort mitt mål med att kunna stå på händer och göra 10 pull-ups på Willes 1-årsdag. Så det kommer bli hårdkörning på gymmet för att jag ska klara av det. Till en början behöver jag kunna göra 30 riktigt armhävningar innan jag ens kan tänka på att börja ställa mig på händer.
 
Det är några riktigt tuffa utmaningar jag ställs inför. Kunna stå på händer, göra 10 pull-ups och sen gå ner ca 30kg. Men jag tror på mig själv, jag vet att jag kan!

Kommentera här: