Kallt!

Ja idag är det riktigt kallt ute, -15 är det här hemma just nu. Fördelen när det är så kallt är ju att det ofta är klart så att solen kommer fram en stund till skillnad från när det ligger runt 0 och det snöar konstant som det har gjort i några dagar.
 
Nog om vädret. Blev inte riktigt så bra i tisdags som jag hade hoppats med löpningen. Kan säga att det är ingen bra kombo att ha världens träningsvärk i benen och sen ont i fötterna. Började iaf med att gå lite på bandet och sen blev det lite intervaller, joggade på så långt jag orkade och sen gick jag och sen sprang jag igen. Höll på så en stund så det kanske blev ca 15min löpning totalt. Är iaf bättre än inget. Sen gick jag i rätt rask takt ett tag, tills helt plötsligt maskinen la av. Trodde först jag kommit åt nödstoppet men när det var flera andra maskiner som också stod still förstod jag att det var något annat. Blev ca 35min på bandet allt som allt. Kändes faktiskt helt okej. När bandet la av så valde jag istället att köra lite rodd och tryckte först in att jag skulle köra 5000m men alltså jag var så trött att jag orkade inte hålla tekniken så jag körde enbart 2000m på lite drygt 10min. Eftersom jag kör med pulsklocka så har jag ju koll på hur många kalorier jag bränner och under detta passet blev 499. Var faktiskt riktigt nöjd med mitt pass.
Blev dock inget pass igår utan det fick bli vilodag. Hade funderingar på om jag skulle kört ett pass nu på förmiddagen men jag tror jag kör ikväll istället. Tänkte att jag kunde åka ner sen när barnen har somnat. Har inte ritkigt bestämt vad jag ska köra än men det kommer inte bli ben iaf. Har fortfarande hemsk träningsvärk. Det är om jag testar att springa lite men annars så blir det styrka för överkroppen. Gillar att köra rodd och lats. Latsen behöver jag verkligen om jag ska fixa att göra pull-ups. Något annat jag verkligen behöver träna på är armhävningar, ska jag kunna stå på händer i sommar kommer jag behöva göra många armhävningar innan dess.
Har via pinterest hittat en sida som visar olika övningar att göra för att kunna stå på händer och den första är såklart armhävningar. Har fortfarande problem med magmuskulaturen, är så otroligt klen. Magmusklerna delar ju på sig när man är gravid och jag tror mina fortfarande har ett litet mellanrum.
 

Kommentera här: