Första veckan

Nu har det gått en vecka på mitt nya nyttiga liv. Och det har faktiskt gått riktigt bra. Förutom att jag inte hade karaktär nog att avstå kladdkakan jag gjorde till Thomas i fredags. Men jag kom inte över min kalorigräns så farligt mycket ändå. Nu är det iaf måndag igen vilket betyder att det är vägdag. Eftersom jag är så himla nyfiken på hur det går för mig så kan jag ju inte hålla mig ifrån att väga mej lite då och då under veckan. Så inför idag så visste jag ju att det skulle ha gått ner lite iaf. Dagens siffror känns riktigt bra. Gött att det händer lite första veckan, för det ger en så himla mycket motivation att forsätta.
 
Vikt: 97,4kg (-1,6kg)
Midja: 108cm (-3cm)
Navel: 118cm (-4cm)
Totalt: -1,6kg, 3cm & -4cm
 
Behöver jag ens säga att jag är nöjd? Riktigt bra första vecka. Men vet inte om måttena är lite missvisande, dels är det ganska svårt att mäta på exakt samma ställe och dels så är de första måttena tagna på förmiddagen och de nya på morgonen. Tanken är ju att jag ska mäta och väga på morgonen vid ungefär samma tid varje gång så att det ska bli så rätt som möjligt. Dock är det inte alltid så lätt. Nu är det iaf dags att köra igång vecka nummer två och göra det bästa jag kan för att få minst lika bra siffror nästa måndag.
 
Veckans första träning blir handboll ikväll och med efterföljande fys, om vi är tillräckligt många för det, vill säga =)

Kommentera här: