Äta eller inte äta?

Blev tyvärr ingen träning igår. Var inte alls sugen. De dagar jag inte tränar är ju kaloriräkningen ännu viktigare. När man tränar så förbränner man ju mer vilket gör att man också kan äta mer. Men är överlag väldigt nöjd än så länge med min insats. Dock har jag inte riktigt bestämt hur jag ska göra ikväll. Min man fyller 34 idag och just nu har jag en riktigt smarrig kladdkaka i ugnen. Ska jag äta eller inte äta? Födelsedagar/kalas är ju undantag men ändå äta med måtta. Egentligen så är mitt svar nej, jag ska inte äta. Jag skulle ju inte äta några sötsaker de första veckorna, jag kan ju inte bryta det redan första veckan. Eller? Jag älskar att baka och att äta det man bakar brukar vara ganska gott med. Så här kommer jag behöva tänka varenda gång jag bakar. Eller så får jag skicka med mannen allt jag bakar till jobbet. OM jag väljer att äta en bit, så kommer det vara en liten bit. Utan grädde.
Men jag vill egentligen ha karaktär nog att avstå.
 
Hur god ser den inte ut att vara då? Det är ju nutella på! Vill ni testa själva så hittar ni den här.
 
Kanske tar en bit och sen kör ett jäkla pass imorn på gymmet.

Kommentera här: