Vecka 4

Ännu en vecka har gått och jag kan inte annat än att imponeras av mig själv emellanåt. Jag har för det mesta karaktär nog att avstå sådant jag inte borde äta. Skulle jag äta något som jag inte borde ha gjort så har jag ändå inte kommit över mitt dagliga kalorimål allt för mycket. Har nog bara kommit över 2-3 gånger och då har det inte vart flera hundra över utan kanske 50-100 kcal över. Fyra veckor har gått och det har varit fyra rätt så bra veckor. Jag märker också av på handbollsplanen att jag har en annan ork och energi. I början av säsongen kändes det som att jag trampade vatten varenda gång man sprang på en kontring men nu mera känns det som att jag ändå har rätt bra tryck i benen när jag väl sätter fart. Det har hänt otroligt mycket för min del vad det gäller handbollen. Känns som att jag har tagit en stort kliv framåt. Men det måste ju helt klart bero på att jag omges av världens bästa lag och tränare =) Jag är så galet stolt över vårat lag! A-laget plöjer fram i div. 2 och har endast en förlust och vi i B-laget har visserligen några fler förluster men vi har fortfarande chans på att vinna serien. Vilken framgång det skulle bli för oss om vi skulle lyckas med att vinna både div. 2 och div. 3. Helt galet!
 
Nåja, eftersom det är måndag så har jag ju vägt och mätt mig. Det går bra för mig även när det gäller vågen och måttbandet. Det är nästan så att man blir lite stolt över sig själv.
 
Vikt: 94,0kg (-1,4kg)
Midja: 103cm (-1cm)
Navel: 114cm (-1cm)
Totalt: -5,0kg, -8cm & -8cm
 
Om jag är nöjd? Svar: JA! Detta har jag åstadkommit på bara 4 veckor. Det är ju massor på jätte kort tid. Tänk om jag kan fortsätta i den här takten, hur ser det då inte ut om 4 veckor till? Jag har ju inte så många kilon kvar till 90. Den känslan är rätt skön, att kunna säga att man väger under 90kg. Då kanske man kan unna sig ett par nya byxor. Just nu är det enda jag använder träningsbyxor och tights, typ. Ett par välsittande jeans skulle kanske vara en bra belöning när man gått ner under 90kg. Får kanske bli typ jeans från H&M eller Cubus eller nått annat som inte är så dyrt eftersom tanken är att jag inte ska använda dem så särskilt länge ;)

Kommentera här: