Köket

Idag tänkte jag bjuda på en liten rundvandring i vårt kök. Det jag älskar mest med det här köket är att det är stora ytor och bra förvaring. Det är väldigt stor skillnad mot vad vi hade förut om man säger så.
Wille fick agera modell för han trivdes allra bäst i stolen under tiden jag fota =)
 
Det här är dörren in till köket från tvättstugan.
Detta är själva arbetsdelen av köket.
Och mittemot finns det mer bänkyta och förvaring.
Här är det fotat från andra hållet.
Här är också från andra hållet.
Sen har vi den vackra järnspisen. Behöver verkligen något mer på spisen och murstocken för nu ser det så himla kalt ut.
Matbord och fönster.
Här är utgången till altanen.
Så här ser det ut på altanen så här års. Dock är det mammas grejer som står kvar här över vintern. Gillar kronan jätte mycket så kommer nog att köpa mig en likadan =)
Så här ser det ut från altanen.
 
Så, det var en liten rundvandring i vårt kök. Är lite småfix kvar som jag tänkte försöka ta i tur i med ganska så snart. Ska byta ut den vita lampan mot två andra, tror det blir snyggt med två lampor istället för en. Sen ska det även på skinn på stolarna istället för det där hemska blommiga tyget. Men det kommer jag med varm hand överlåta till min mamma att byta, det är liksom lite hennes grej.
Nästa gång blir det väl hallen och vardagsrummets tur att fotas. Tycker faktiskt det är ganska kul att ta lite kort på huset. Om inte annat blir det kul om en sisådär 10 år och se hur det såg ut när man flytta in.

Kommentera här: