Husesyn

Jag vet med mig att jag i något inlägg sa att jag skulle ta kort på alla rummen och visa er hur vårt nya hus ser ut. Det har väl inte ritkigt varit läge för det förens nu eftersom det har varit totalt kaos här hemma emellanåt. Men nu har jag iaf fixat bilder på tvättstugan. Tänker att jag tar ett rum i taget, så kanske det kan bli några inlägg =)
 
Tvättstugan är iaf ett rum som inte kommer att prioriteras på väldigt länge. Den är i bra skick men skulle väl egentligen behöva fräschas upp med lite ny färg på väggar och lister för det syns att det har bott en hund där förut. Men det är väl typ projekt 7635, ungefär.
 
Här är ingången till tvättstugan, skulle även kunna kalla det för groventré eller köksfarstu. Vi använder i alla fall den här ingången dagligen. Som ni ser så behöver även ytterdörren ett lager färg eller två. Sen behöver det tvättas lite på både foder och trallen, men det blir sommarens projekt.
 
Så här ser det ut när vi öppnar dörren. Rummet som ligger rakt fram är kontoret.
 
Här är det från andra hållet, tagit från kontoret.
 
Här är själva tvättstationen. Bilden är tagen från dörren som leder in till köket. Det som saknas i tvättstugan är bara en hylla över bänken och tvättmaskinen. Hyllan finns men inte några konsoller. Så när jag har hittat några konsoller som passar kommer hyllan upp. Jag vill gärna att de ska matcha konsollerna som är på hatthyllan. De syns nog inte så bra men de är lite snirkliga i gjutjärn.
 
Så, det var en liten visning av tvättstugan. Nästa rum blir väl köket eller kontoret. Förmodligen köket då kontoret fungerar lite som avställningsplats till allt man inte vet vart man ska ställa ;)

Kommentera här: