Träna

Åh vad jag önskar att jag hade mer självdiciplin till att blogga så det kunde bli ett inlägg om dagen eller i alla fall varannan dag. Men det är väl bara att ge sig sjutton på att skriva lite oftare. Och jag tycker ju att det är kul att skriva på bloggen men tar mig inte tiden. Å egentligen så tar det ju inte så himla lång tid heller. Idag kände jag verkligen att jag ville göra ett inlägg efter de fina siffrorna på vågen. Idag visade den 95,6kg vilket nästan är 2kg sen den 18/8 när jag la in startvikten. Och eftersom jag har vägt mig lite då och då så vet jag att det är de två sista veckorna som det har gått neråt. Skönt att det går åt rätt håll i alla fall även om det går långsamt.
 
Så här fint ser det ut i Lifesum-appen som jag använder. När Wille föddes vägde jag in på 108kg och nu 8 veckor senare är vikten 95,6kg.
 
Så nu är jag otroligt sugen på att komma igång ordentligt. Tänkte börja med att gå med i Viktklubb igen eftersom jag hade det sist och det funkade jättebra för mig. Till en början kommer jag inte att ligga på kaloriunderskott eftersom det inte är så bra så länge man ammar men tänkte att jag ändå kan få lite tips på måltider så man kan komma in i tänket igen. Sen är tanken att jag ska komma i gång och träna lite mer, just nu är träningen lika med noll men eftersom det finns noll rutiner när det gäller Wille har jag inte riktigt vågat mig ner till gymmet eller på allt för långa promenader.
Idag ska jag i alla fall ner till sjukgymnasten för göra en ny koll på min axel och se vad som är felet. Och imorn ska jag på återbesök hos barnmorskan och där hoppas jag på att hon säger att jag kan börja träna handboll igen för då ska jag göra min första träning imorn kväll tänkte jag. Det kommer nog att bli en ganska lugn träning för min del, en liten mjukstart och känna efter lite hur det känns och vad som funkar respektive inte funkar.
 
Nu ska jag ge Willeman en liten slurk mat innan jag ska bege mig ner till sjukgymnasten. Wish me luck!
 

Kommentera här: