Tårta

Det är verkligen dags att skriva ett nytt inlägg på bloggen nu. Har tänkt skriva varje dag i typ en veckas tid men det har liksom inte riktigt funnits tid. Förra veckan var jag själv med barna sön-ons och sen var Thomas på after work på fredan så det blev väldigt många timmar själv med barnen den veckan. Det är så himla mycket som ska hinnas med när man har lagt barnen, det ska plockas undan leksaker och disk och sen finns det alltid tvätt att ta hand om. Sen är det rätt gött och sätta sig i soffan och kolla på lite tv. Dessutom så håller jag på och plockar ner saker från vinden som ska sorteras. Har blivit en hel del slänga och skänka. Jag orkar inte hålla på och göra annonser för att sälja vissa av sakerna, jag skänker det istället och så blir jag av med skiten. Jag har funderat på om jag inte skulle anordna en garageloppis men det känns som att det blir rätt mycket arbete med det med. Först måste vi ju tömma garaget så att allt som är i garaget är till salu. Frågan är ju sen om man skulle få in så mycket pengar på det så att det är värt det. Känner att jag har att göra ändå, jag ska försöka planera in ett dop också i samma veva som vi flyttar typ. Tänkte ringa idag eller imorn och boka präst och kyrka. Sen är det bara att börja göra inbjudningar, och känner jag mig själv rätt så är det ju inget jag gör i en handvändning utan det ska pysslas ihop lite roligt.
Har tänkt att göra något i dena stilen, fast i blått då :)
Har hittat en mall på nätet så det ska väl inte vara alltför krångligt att få till det.
Dessutom har jag tänkt att ge min mamma en liten utmaning. Jag älskar och baka och tycker för det mesta att jag är ganska bra på det men just tårtor är inte min grej, förmodligen för att jag inte har gjort så många. Men den här gången skulle det vara kul att göra något annurlunda och något som inte är sockerpasta. Så jag funderar på om vi skulle ha en ombrefärgad tårta istället, typ en sådan här:
Tycker det är riktigt snyggt! :)
De andra tårtorna vi har haft har också varit väldigt fina :)
Så här såg Viktors tårtor ut
 
Och Ellens blev så här
Riktigt fina båda två faktiskt :)
 
När jag ändå visar bilder på tårtor så kan jag ju faktiskt visa den fina bröllopstårtan vi hade som min mamma hade gjort. Tyvärr var det ju alldeles jättevarmt när vi gifte oss så tårtan den havererade men mamma hann iaf ta en bild på den innan dess.
Så himla fin är den!
Tur att det finns bild på den när man inte fick chansen att smaka på den. Det fanns ju som tur var flera enkla tårtor istället så att vi kunde äta tårta iaf. Denna tårta var fylld med hallon och fläder och sen spacklad med marängsmörkräm och sen täckt med sockerpasta. Det var en supergod kombination! Och det var inte alls tråkigt att mamma bakade flera testtårtor som vi fick provsmaka ;)
 
Detta blev visst ett inlägg om tårtor, vilket jag inte alls hade tänkt men så kan det bli ibland. Nästa inlägg får bli om träning och kost istället. Sen tänkte jag även ta upp föräldraskap som ämne under ett inlägg lite längre fram.

Kommentera här: