Skåne

Nu blev det lite uppehåll från bloggen i ett par dagar då vi va nere i Skåne hos Thomas syster. Struntade i att ta med mej datorn bara för att blogga och är inte så jätte förtjust i blogga från mobilen, tycker inte riktigt det blir lika bra som från datorn.
Men vi har iaf haft en underbar semester, det är så himla skönt att komma hemifrån även om man inte gör något speciellt. På vägen ner gjorde vi ett stopp utanför Markaryd där det finns ett älgsafari. Det var uppskattat av både barn och vuxna kan jag säga. Otroligt häftigt var det att komma så nära dessa stora och mäktiga djur.
 
Vi åkte med i deras safaritåg vilket gjorde att man verkligen fick chansen att både mata och klappa älgarna.
 
Sen gjorde vi ett besök på Skånes djurpark också vilket också var väldigt uppskattat av barnen. Jämför man med Kolmården som vi har varit på innan så är ju Skånes djurpark väldigt liten och har ju "bara" svenska/nordiska djur i princip så det kanske inte är lika häftigt att se hjortar, sälar och rävar som det är att se elefanter, tigrar och delfiner som det finns på Kolmården. Men huvudsaken är ju att barnen tycker det är roligt och det tyckte de. Viktor kanske uppskattade de en aning mer än Ellen men hon var ganska nöjd ändå. Nästa år funderar vi på att ta med oss husvagnen till Kolmården och semestra lite på andra sidan sjön. Nu låter det ju som att vi har en egen husvagn men det har vi inte utan vi lånar min mammas husvagn. Thomas ska bara ta ett utökat B körkort så vi får dra husvagnen med våran bil =P
 
Från Skånes djurpark
Det finns även en hinderbana i djurparken som har en del kluriga uppgifter, speciellt för lite mindre barn som Viktor.
 
För övrigt händer det väl inte så mycket här hemma. Idag har jag varit hemma hos mamma en sväng, behövde lite hjälp med babynestet men vi gjorde inte klart det då mamma hade en hel del annat att göra idag så vi ska försöka göra klart det någon dag nästa vecka. Jag ska ändå hjälpa henne att overlocka lite småsaker som ska med ner till Gotland. Thomas ska även följa med och fixa lite el i huset. Det är så skönt att man börjar att se slutet på det och att flytten verkligen närmar sig. Sen kanske vi ska få huset sålt också men vi har iaf tre stycken visningar nästa vecka så vi får väl hoppas på att det är någon som lägger ett bud.
Har även hunnit med att grundmåla den ena halvan av Ellens nya säng. Eller ja, nya och nya, den är väl typ från 40-talet men den är ju ny för henne. Har väl bara haft den i garaget i typ ett år men det har ju inte varit så bråttom med att fixa iordning den så jag har inte riktigt prioriterat det. Men nu är det verkligen dags för Ellen sover fortfarande i spjälsängen så som det är nu så har bebisen ingen säng. Och visst klarar sig bebisen utan säng i början men jag har förmodligen mer tid nu innan bebisen kommer än efter. Är helt inne på att bebisen kommer att komma någon gång mellan den 29:e juli och 10:e augusti bara för att min mamma är på medeltidsveckan på Gotland då. Även om det vore tråkigt om mamma inte är först för att se våran lilla bebis så vore det himla skönt om bebisen ville komma någon gång då för då slipper jag gå över. Är det någonting jag inte vill så är det att gå över, visst ett par dagar är väl inte så farligt men tror jag skulle bli knäpp om det blir mer än en vecka. Mina andra två har ju varit ganska så punktliga så får väl hoppas att denna är det med. 
 
Sitter just nu och funderar på om jag inte skulle försöka byta design på bloggen. Tänker att det kanske vore kul med lite nytt nu när det har blivit en liten nystart här på bloggen. Önskar bara att jag begrep så mycket att jag kunde fixa det helt på egen hand. Men det får väl bli någon gång när jag blir gammal.
 

Kommentera här: