Mitt mål

Både igår och idag har jag funderat en del kring mina mål med träningen. Först och främst handlar det ju så klart om att gå ner i vikt och hitta en sund livsstil som passar mig, min familj och vår vardag men för att motivera mig lite extra så vill jag även ha ett träningsmål. Något som jag vill klara av. Hade jag gillat å springa så kunde ju målet till exempel vara att springa milen under en timme. Nu tycker ju jag att löpning är fruktansvärt tråkigt så just ett sådant mål passar ju inte riktigt. Vad ska det vara istället då? Jo jag har tänkt att på bebisens 1-årsdag ska jag klara av att stå på händer och kunna göra 10st chins/pullups. I dagsläget kan jag väl typ lyfta mig själv typ 2cm så det kommer bli en tuff utmaning att klara av. Men målen kommer också att bli lättare att uppnå desto mindre jag väger. Dessutom hoppas jag att min man kommer att stötta mig i detta så jag kan lära mig detta, han kan ju göra båda sakerna. För det krävs mycket träning av överkroppen innan jag ens kan tänka på att ställa mig på händerna. 



Kommentera här: