Emmaljunga

Ja det hände väl inte så väldigt mycket mer med värkarna igår utan de höll i sig tills jag somnade runt 24 och sen vaknade jag vid 05 igen och då kände jag inget. Så det var bara lite uppvärmning ;)
 
Efter många om och men och med endast tre veckor kvar till bf har vi äntligen bestämt oss för vilken syskonvagn vi ska ha. För jag anser nog att det kommer bli väldigt omständigt för oss att inte ha det då Ellen fortfarande åker en del vagn. Och som det ser ut nu så kommer vi ju inte flytta än på ett tag och då vill jag nog gärna ha en syskonvagn när vi ska gå till och från dagis tre dagar i veckan. Sen kommer det förmodligen bli en hel del stor och liten på fredagar för Viktor verkligen älskar det!
Valet har iaf hamnat på en Emmaljunga double viking. Problemet är väl bara det att jag tänker att vi ska köpa begagnat och det urvalet är inte så jättestort och sen vill jag helst ha en med lufthjul eller med de nya punkteringsfria som ska va väldigt bra jämfört med de gamla.
 
Så här ser skönheten ut! :)
 
Vi var inne på babyproffsen i Skövde idag när vi ändå var iväg själva med Ellen, händer ju inte allt för ofta. Viktor ville hellre vara hos farmor och farfar istället än att handla. Ellen var iaf väldigt nöjd när hon satt i vagnen och tyckte det va jättekul att dra ner suffletten så långt det gick så hon kunde gömma sig. Om jag bara kunde hitta en som säljer i närheten så jag slipper åka i hundra år för att köpa en vagn. Jag har ingen lust att åka till typ Stockholm för att köpa en vagn, det är en aning långt. Och jag är inte så sugen på att köpa en sprillans ny heller så jag får väl ha lite is i magen och hoppas att det kommer ut någon snart. Vi har ju iaf en enkelvagn till en början :)
 
Om Ellen fick bestämma skulle nog vagnen se ut så här. Från att ha varit en riktig pojkflicka så har hon nu blivit förälskad i allt som är rosa. Det ska vara rosa på precis allting numera. Men så här rosa kommer det inte att bli, kan kanske sträcka mig till en rosa sufflett ;)

Kommentera här: