Dockskåp

Ja det blev lite ny design igår efter att jag skrivit klart det förra inlägget. Gillar att det är enkelt och så men stör mig jätte mycket på att bilderna blir hel konstiga när jag har maximerat webbläsarens fönster. Det är typ barnens munnar som man ser. Kommer nog att ändra om lite ett tag tills jag blir helt nöjd :)
 
Jag har fått för mig att jag ska renovera mitt gamla lundby dockskåp som jag hade när jag var liten. Har suttit och googlat lite och även kikat på Pinterest en del för att hitta inspiration. Och jag vet knappt vart jag ska börja. Men en sak som är säker iaf är att jag får vänta ett tag innan jag kan börja med det projektet.
Här är ett skåp som jag verkligen tycker är jätte fint även om det är en aning färglöst för min smak.
Men det är hur fint som helst! Här kan man se hela albumet och närbilder på alla rummen.
När jag sätter igång med mitt har jag funderingar på om jag inte ska använda mig av kreativa Karins gratis prints som finns för nedladdning här. Det här mönstret påminner rätt mycket om det orginaltaket som jag har på mitt skåp.
Gillar framförallt det som är rosa och grått, skulle bli jättefint i ett litet flickrum till Ellen sen när vi har flyttat.
Har hittat en blogg med en ung tjej som renoverar dockskåp och har hittat en av mina favorittapeter i miniformat. Så när det är dags att börja med renovering så kommer jag nog höra av mig till henne för att få så många tips som möjligt, skulle verkligen vilja ha den tapeten i dockskåpet.
 
Hur fint är inte detta? Vill man se mer av denna superduktiga 17-åring så tycker jag verkligen att ni ska kika in på hennes blogg.
 
För övrigt så har gjort en till strykning på Ellens säng idag så imorn ska jag ge mig på att måla med täckfärgen så får vi se hur det ser ut efter det. Kommer nog bli bra sen när der väl blir färdigt. Är så skönt att Thomas är hemma nu så jag kan ta mig tid att färdigställa sängen. Och en del andra projekt som bör göras snarast möjligast. Så fort sängen är klar kommer jag ge mig på att försöka laga Ellens älskade docka som snart inte håller ihop längre. Ska bli intressant och se vad om hon tycker om dockan sen när den är lagad. Kommer behöva byta allt utom stoppningen och händer/fötter/huvudet. Det är en waldorfdocka som min moster har gjort som jag hade när jag var liten men Ellen har slitit hårt på den här och hon är inte alls lika förtjust i nya dockan som min mormor gjorde till henne. Duger den inte så får hon väl vara utan ;)

Kommentera här: