Bullbak

Igår plockade jag ner lite grejer från vinden som är till bebisen, babyskydd, babysitter och kudde till vagnen. Så tvättmaskinen gick ett par gånger så jag kunde tvätta upp lite för det luktar inge vidare efter en sisådär två år på vinden. Men nu är det tvättat och fräsht iaf :) eller babyskyddet och babysittern iaf. Kudden är inte tvättad än men jag passade på att göra ett nytt örngott av tyget som blev över från babynestet. Vilket som för övrigt är under konstruktion men jag ska åka till mamma med den så får hon hjälpa mig lite, det här med kantband var nog lite över min förmåga.
 
Så här blev iaf örngottet till vagnen :)
 
Dagen har istället ägnats åt att 'baka bullar. Baka är något som jag älskar att göra och om jag hade möjlighet så skulle jag nog baka mer eller mindre varje dag. Nu har jag dessutom bytt upp mig från kitchen aid till en ankarsrum, vilken lycka säger jag bara! Den stora bunken är verkligen toppen! Ångrar mig inte en sekund att jag bytte. Väldigt bra 25-årspresent måste jag säga :)
 
Detta va receptet som jag valde idag. Super goda blev de! Älskar den här boken överlag! Bullfest heter den, kan verkligen rekommendera den! Tyvärr glömde jag att ta en bild på mina skapelser innan de hamna i frysen men jag tycker de blev helt okej :) tänkte iaf att jag skulle ge lite personliga tips när det gäller att baka bullar.
- Använd rumsvarmt smör och inte smält, det blir mycket saftigare.
- Våga snåla med mjölet, det finns inget värre än bullar med för mycket mjöl i.
- Låt degen jäsa ordentligt, det gör inget om den jäser mer än vad det står i recepet.
- Knåda ordentligt! Skulle inte klara mig utan min assistent, att knåda så mycket för hand skulle ju ta evigheter!
 
Lycka till med bullbaket! :)
 
1 Anonym:

skriven

Mmmm mycket smör och kanel! Men jag hatar att baka tyvärr. Men bra tips!

Kommentera här: