Nu börjar resan

Igår drog jag igång träningen genom att köra mitt första pass från Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Åh fy sjutton vad jobbigt det var, man har ju inte en enda magmuskel kvar. Eller kvar är dom väl men det är inte så mycket mer än så. Så nu är det lite enklare träning varannan dag för att stärka upp bålen igen och promenad varannan dag och sen är det vila på söndagar. Så idag var jag ute och gick en liten runda, var precis lagom långt att börja med känner jag. Så kör väl denna rundan ett par veckor tills jag märker att tiden blir bättre och bättre och jag istället kan köra lite längre. Var riktigt trött när jag kom tillbaka. Tråkigt nog vet jag inte riktigt vad som hände med appen så det ser ut som att jag gått super långsamt men det gjorde jag inte, jag lovar! ;)
 
Det var iaf superskönt väder att gå i, lite blåsigt men det var ganska skönt ändå eftersom jag blev rätt så varm om man säger så. Är glad att jag tog med mig min vattenflaska.
 
I söndags fick min man även äran att ta mina före-bilder. Man måste ju ha bilder att gå tillbaka och titta på så man kan se konkret att man gör framsteg. Får väl se hur ofta jag kommer att ta nya bilder, kanske är lagom när man går vidare på nästa steg i träningen.
Känner mig mindre fager men det kommer ju att bli bättre. Vägde ju mig också och tog ett midjemått som jag har som start. Inte heller så kul men får väl tänka på att lillebror bara är 3 veckor imorn. Vore kanske konstigt om det var andra siffror.
Vikt: 97,4kg
Midja: 112cm
Usch! Det där midjemåttet är verkligen ingen höjdare men tänker att det fortfarande är ganska mycket hud som håller på och dra ihop sig. Sen tar det väl någon/några veckor till innan livmodern har återfått sin normala storlek. Tänker i alla fall att jag fortfarande kommer ha en väg- och mätdag i veckan och det kommer förmodligen att bli måndagar igen. Känns skönt att börja veckan med dessa siffror, oavsett om det gått bra eller dåligt så kommer det att motivera mig att göra ännu bättre ifrån mig veckan efter. Vet dock inte riktigt när jag kommer att börja med den veckovisa vägningen. Även om jag börjar och träna lite nu så kommer jag inte att kunna hålla koll på kalorierna och jag vet med mig sen tidigare att kosten är så pass viktig att den är den största framgången till viktminskning. Försöker givetvis tänka på vad jag stoppar i mig ändå men viktigast är att lillebror får i sig bra mat och går upp i vikt som han ska.

Kommentera här: