Namn

Det är verkligen svårt att få tid till att blogga just nu. Har en liten kille här som tycker att mat är något som man behöver ca varannan timme. De sista dagarna så har han haft ett sovpass på ca 4 timmar men tro inte att jag har lyckats med att sova de timmarna, eller jo ena kvällen. Då sov han från ca 21:30 till 01.00 och då somna jag inte långt därefter. Men sen käka han ju då vid 01 och sen 03 och 05. Undra hur länge man orkar hålla på så här? Nu är han visserligen bara 4 veckor men håller det på så här hela tiden och det inte verkar ändra sig så får jag nog ta ställning till om jag ska fortsätta amma. Får se också hur det går sen när Viktor och Ellen börjar på dagis igen, då kan jag ju få en chans att sova en stund om lillebror sover någon gång under den stunden som de är iväg.
Nu har han ju förresten fått ett namn :) Det fullständiga namnet blir Wille Harry Charlie och det är Wille som är tilltalsnamnet. Vi funderade länge på om han skulle heta Charlie och det ville Viktor så då fick det bli det i andranamn istället och Harry hette min mammas morfar. Med de andra två har vi tagit enbart släktnamn i andranamn men denna gången blev det alltså lite annorlunda. Viktor heter Ewald Ernst och Ellen Ester Hilda i andranamn :)
Wille Harry Charlie :)
 
När det gäller träningen så går det väl sisådär måste jag motvilligt erkänna. Men jag körde två pass styrka förra veckan och två pw:s men det är väl styrketräningen som är bekymret. Alltså jag klarar av övningar och dom är ganska roliga men jag mår så fruktansvärt illa när jag har gjort typ hälften, det är så illa att jag får kväljningar. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt, så jag har inte riktigt vågat köra mer. Ska istället försöka komma igång ordentligt med promenader varje dag och köra några av övningarna när jag kommer tillbaka. Då blir det iaf lite träning.
Det här med minskat socker har ju gått ganska dåligt, faktiskt. Men desto bättre går det med att dricka mer vatten och mindre mjölk. Försöker verkligen tänka på sockret men det är ju så gott ;)
Men vågen har i alla fall inte visat plus så det känns ju skönt. Dock så är träningen viktig så jag kan komma tillbaka till handbollen så fort det går :) Efter att jag var och kollade på DM så blir man ju inte precis mindre sugen på att dra igång igen.
 
För övrigt så är kontraktet äntligen skrivet så den 25e november lämnar vi ifrån oss nycklarna till huset. Förmodligen kommer flytten att gå vid månadsskiftet okt/nov men allt beror ju på hur snabb min mamma är med allting och alla hantverkare. Men efter att det har krånglat en hel del så är det inte alls mycket kvar nu. Det är så himla skönt att ha ett datum nu som man kan ställa in sig på. Tänkte börja sortera och packa redan nästa vecka men funderar på och vänta med det tills barnen är tillbaka på dagis för det känns som att det kommer gå lite smidigare med ett barn istället för tre ;) Har ju en hel del att gå igenom på vinden om jag säger så. Massor med kläder och skor framförallt! Ska bli riktigt skönt och gå igenom allt och göra sig av med all den bråte som inte används.
Vårt nya hem <3

Kommentera här: