Framåt

Det är verkligen jättekul att jag har så många läsare på min blogg! Tyvärr är det ju så med en liten nyfödd att jag har lite svårt att prioritera bloggen så det blir inte inlägg så ofta som jag skulle vilja. Men så småningom får vi ju rutiner här hemma med och då blir det lättare att avsätta tid till att skriva när jag vet att jag har tid att sitta en stund i lugn och ro.
 
Nu är lillebror iaf två veckor och igår var vi inne på barnmedicin och tog nya prover och eftersom jag inte har fått något svar så antar jag att värdena såg bra ut. Och idag har BVC gjort hembesök så det blev lite allmänt prat, sånt som vi redan har hört några gånger ;) Dessutom vägde vi lillen också och han hade passerat sin födelsevikt med god marginal. Det är en aning jobbigt att inte ha något namn än för det är ju många som undrar vad han heter men vi har verkligen inget namn som känns helt hundra. Det är tur att man har tre månader på sig ;)
 
För övrigt så går det äntligen framåt med husförsäljningen. Nu har vi två stycken som budar över varandra så nu hoppas vi på ett avslut den här veckan. Vore så himla skönt med ett datum när vi ska lämna i från oss huset. Då kan man äntligen börja rensa, slänga, sälja och packa allting, det har ju blivit en hel del med åren. Vi har fortfarande lådor som står ouppackade på vinden sen vi flyttade hit, och det är ju bara 6 år sen ;) Ska bli skönt att gå igenom allting som finns där uppe, har snart ingen koll på allt bråte som är där. Det enda jag har hyffsad koll på är alla barnkläder som har sparats. Dom har jag sorterat efter storlek i lådor så det är lätt att hitta nu när det är dags att använda de igen. Men de låderna ska jag gå igenom igen nu när det snart är dags för klädbytardag.
 
Häromdagen var jag uppe hos mamma och sydde lite och då passade jag på att ta lite kort på huset och omgivningen som vi ska flytta till men tänkte att jag väntar några dagar med att visa upp dem. Det jag sydde på var förresten Ellens docka som äntligen har fått sig lite nya kläder :)
 
Före
 
Efter.
 
En viss skillnad kan man ju säga. Det var faktiskt ganska roligt och sy ihop dockan, skulle nästan kunna tänka mig att göra en till ;)
 
Om jag även skulle passa på att dra lite snabbt angående vikt och allt de där. Idag börjar mitt nya liv. Eller ja, det låter ju lite hårt men eftersom man inte bör ligga på kaloriunderskott när man ammar så tänker jag istället var lite mer noga med vad jag stoppar i mig och inte äta massa "tomma" och onödiga kalorier. Som t.ex. har jag bestämt mig för att undvika mjölk som måltidsdryck, detta kommer bli tufft för en som verkligen älskar mjölk men jag får nöja mig med den skvätten jag har i gröten på morgonen. Så det kommer att bli mycket mer vattendrickande för min del framöver. Men den viktigaste posten är att jag ska dra ner på allt socker. Har haft en period nu i slutet på graviditeten där jag har ätit otroligt mycket socker, framförallt choklad. Det är inte meningen att jag ska utesluta socker helt utan jag kommer att välja mina tillfällen att fika, t.ex. Det handlar egentligen om att hitta min självdiciplin där jag inte tar en extra kaka eller köper choklad när jag är och handlar. Jag vet att jag har den någonstans i mig, djupt begraven, nu gäller det bara för mig att hitta den igen och använda den, för min egen skull, varje dag.
 

Kommentera här: