Allt och ingenting

Det är ju nästan pinsamt att jag inte har skrivit något sen i januari på bloggen, och jag skrev i början av året att jag ville skriva ett inlägg om dagen. Det har ju gått bra ;) Men nu skriver jag iaf. Har så mycket som snurrar i huvudet just nu att jag skulle nog kunna skriva en hel novell.
 
Träning? Ja, vad är det? Så känns det just nu. Visserliger tränar jag handboll(i Tibro numera) tre gånger i veckan har gjort det i ett par veckor nu men annars så är det inte mycket till träning. Och efter DM i helgen har jag så fruktansvärt ont i axeln att jag knappt har kunnat lyfta så det blir nog ingen träning för mej imorn, en löptur på sin höjd kanske. Eller jag måste ta en löptur. Men den här förbannande axeln får mej verkligen att tveka på om jag ska fortsätta med handbollen. Problemet är att jag vet inte hur jag ska hinna med tre pass handboll + minst tre pass rehab i veckan. Det ska ju funka med allt annat med, skola, jobb, barn, mannen och hans träning. Det blir en riktig utmaning det.
 
Å på tal om något helt annat, numera så stämmer ju bloggnamnet, för nu är vi familjen Piepkorn. Sedan den 26/7 heter jag också Piepkorn. Det var en helt underbar dag med alla våra nära och kära! Det kunde inte ha blivit bättre! Det bästa utav allt var faktiskt att jag fick reda på av Thomas svåger som är medium att pappa var med i kyrkan. Och han hade ett meddelande till mej! Som jag har både väntat och längtat efter det! Det gjorde verkligen dagen fulländad att jag fick veta att han var med. Det klart att man hoppas men att få det bekräftat gör det helt annorlunda.
 
Sen har vi den där förbaskade skolan, jag vill ge upp imellanåt! Det är lite tungt just. Fick reda på igår att jag inte klarade omtentan och den kursen måste man ha G i för att få läsa en kurs i vår sen. Dessutom väntar jag på svar på en till tentan som jag är ytterst tveksam till att jag klara. Men det är väl bara att vänta och hoppas! Men det är lite tungt att ligga efter med två kurser. Hoppas iaf att vi får en chans till innan vårterminen drar igång att göra en tenta. Men när det går så här tungt så är det rätt lockande att hoppa av och försöka hitta ett jobb men dessvärre så finns det väl inte så många jobb utan utbildning. Så det är väl bara att bita ihop.
 
Kanske skulle ta ett lite stycke om vikten med. Såg att jag i mitt senaste inlägg låg på 90,0kg och det är ganska skönt att säga att jag har passerat det. Numera stanna vågen på ca 84kg. Mitt mål för i år är att komma ner till 77. Känns inte helt orimligt faktistk. Varför just 77? Jo för då får jag en viktnedgång på 15kg detta året. Vill bestämt minnas att jag vägde in på 92kg när året började. Så imorn är det dags igen att räkna kalorierna och ut och röra på sig. Dessutom så landar jag på total viktnedgång på 30kg om jag uppnår det. Inte undra på att mina kläder inte sitter som dom ska längre. Jag har fortfarande ganska svårt att inse att jag numera faktiskt kan ha strl M på vissa kläder. Kan knappt inte minnas när det hände senast.
 
Jaja, det får vara allt för den här gången. Vi får väl se hur det lång tid det tar tills nästa inlägg kommer ;)
Bjuder på en liten bildkavalkad från bröllopet iaf :)
 
 

Kommentera här: