Vecka 2

Ännu en vecka har gått och jag tycker att det har gått hyffsat denna veckan med. Förutom i lördags, då blev det lite tokigt. Det är faktiskt helt galet vad fort man vänjer sig vid sina nya rutiner. Jag har inga som helst problem med att räkna mina kalorier, vågen står ständigt framme så att man lätt kan väga maten. En del tycker säkert att det är jättejobbigt att ens bara tänka på att väga maten men jag tycker det går riktigt bra. Man lär sig ju också snabbt vad man kan äta och inte. Känner jag att jag är sugen på nånting så kollar jag alltid i appen hur mycket utrymme jag har och hur många kalorier som det innehåller. Som förra helgen när min man tyckte att han behövde chips till handbollen. Då funderade jag på om jag skulle ta några chips men så kolla jag kalorierna och då kände jag att det inte var värt det. Känns så gött att ha den karaktären att inte ta några chips fast han sitter bredvid och äter. Man kan om man vill, det handlar bara om att bestämma sig =)
 
Eftersom det är måndag igen så har jag ställt mig på vågen och jag får nog säga att jag är ganska nöjd med resultet, eller väldigt nöjd kanske jag ska säga.
 
Vikt: 95,9kg (-1,5kg)
Midja: 106cm (-2cm)
Navel: 116cm (-2cm)
Totalt: -3,1kg, -5cm & -6cm
 
Känns verkligen som att jag har fått en riktigt bra start! Men det brukar å andra sidan alltid gå ganska lätt i början för att sen plana ut. Är i alla fall grymt nöjd med mina två första veckor =) Nu gäller det bara att hänga i och med bra resultat så brukar man bli lite extra motiverad.

Kommentera här: