Vecka 16

Det blev inget pass på gymmet med Wille utan det fick bli ett pass hemma istället när han sov i vagnen. Körde både styrka och löpning. Några styrkeövningar och sen löpning på ca 400m och sen styrka igen, några gånger. Var rätt trött i kroppen efter det passet kan man säga. Att springa 400m är ju hur jobbigt som helst. Och idag drar försäsongsträningen igång igen, ska bli riktigt gött. Vi ska hålla till uppe i rankås så antar att det kan bli en del löpning. Men jag ska nog överleva det med! Dock är det verkligen dags att införskaffa lite nya träningskläder. Behöver nya tights och någon bra tröja att ha ute nu innan det blir så varmt att man kan köra i t-shirt.
 
I helgen drog vi ner till Thomas syster med familj i Höör. Att sitta i bilen så många timmar och sen inte ha så stor kontroll över maten var verkligen en utmaning för mig. Jag var jätte orolig för vad vågen skulle visa idag. Igår var första gången sen i januari som jag inte åt havregrynsgröt till frukost. Det kändes lite konstigt måste jag erkänna. Vi firade ju barnens kusin som fyller 10 år idag och då blev det lite smörgåstårta igår och det är ju verkligen inte den bästa maten att äta när man försöker gå ner i vikt. Men jag  har verkligen försökt att tänka på vad jag stoppar i mig och att undvika att dricka massa onödiga kalorier. Det gick faktiskt helt okej.
 
Vikt: 84,6kg (-2,0kg)
Midja: 93cm (-0cm)
Navel: 105cm (-0cm)
Totalt: -14,4kg, -18cm & -17cm
 
 
Alltså, 2 kilo?! Det är ju hur mycket som helst på en vecka. Hur gick det till? Jag har nog aldrig gått ner så mycket på en vecka nån gång. Jag är ju snart nere på -15kg totalt. Vilket betyder att jag är ungefär halvvägs. Dock vore det ju gött om det skulle vilja börja krympa lite på måttbandet. Men det kommer väl det också någongång. Det ska bli väldigt intressant och se hur kroppen kommer att bete sig sen när man börjar jobba. Har dock inget jobb än men va på intervju förra veckan, väntar på svar idag och ska på intervju imorn igen. Så nu har det ju äntligen börjat och hända lite. Förhoppningen är ju att jag ska kunna börja jobba den 1:a juni.
 

Kommentera här: