Vecka 7

Tänk att jag redan har hållit på i 7 veckor. Känns verkligen inte så, känns mer som typ 2 eller 3. Det har varit en rätt okej vecka tycker jag, lite slarv med maten men jag måste vara realistisk också. Jag låter mig unna bit choklad emellanåt eller något annat sött. Men det är också bara ibland. Förut kunde det ju bli ganska mycket om man säger så. För det mesta så brukar jag heller inte unna mig något om jag redan ligger väldigt nära mitt dagliga mål utan det är mer om jag har 150-200 kcal kvar då kan jag något sött till kvällen när man sitter och kollar på tv. Men det känns väldigt skönt att nu mera kunna äta det söta med måtta och inte bara moffa i sig som om att man aldrig mer kommer få någon att äta.
 
På förhand hade jag inte så höga förväntningar för den här veckan utan trodde på ett resultat någonstans runt -0,5kg. Så när de förväntningarna överträffas så blir man otroligt glad =)
 
Vikt: 92,3kg (-0,9kg)
Midja: 99cm (-3cm)
Navel: 111cm (-2cm)
Totalt: -6,7kg, -12cm & -11cm
 
Alltså när jag skulle mäta midjan så blev jag helt chockad, hur gick det här till? Har ju minskat med någon cm i veckan eller stått still och nu blev det plötsligt 3!? Hur det än har gått till så är jag jäkligt nöjd med min insats så här långt. Jag menar 12cm i midjan på 7 veckor, det är ganska bra =) Dessutom är det inte långt kvar innan jag kommer under 90kg heller. Så det gäller att hänga i nu så resultaten kommer.
Jag behöver verkligen börja komma igång på gymmet igen också. För det här med att stå på händer i sommar känns väldigt avlägset just nu kan jag säga. Men just nu är det fokus på handbollen och göra ett bra avslut på den här säsongen. Det är ju trots allt inte så många matcher kvar så sen kan jag gymma massor så jag har en chans att kunna stå på händer i slutet av juli =)

Kommentera här: