Träningsvärk

Alltså den här jäkla träningsvärken! Det är ett under att jag tog mig ur sängen i morses. Vi hade fys efter handbollsträningen i måndags och den här gången gjorde vi våra fystester. Det är ett antal övningar som man ska göra så många repetioner som möjligt under två minuter. Kändes lite tråkigt att jag är så begränsad och inte kan göra alla övningar. Situps fixar jag inte än, eller det får jag väl inte göra ritkigt än, och inte heller hopprep och sidohopp. När det blir så många hopp på en gång så fixar jag inte att knipa, så jag hoppade lite hopprep men det var typ 10 hopp och sen paus, men jag gjorde några iaf :) Så jag körde lite annat istället, bland annat plankan. Den körde jag 4x2 min, eller jag stod ju så länge jag orkade varje gång men effektiv tid så kanske det blev 1.00-1.20min. Den känns i magen idag kan jag säga, likaså armhävningarna och utfallsstegen jag gjorde.
Det som är mest tråkigt när man inte kan göra allt är ju att testet inte riktigt blir som det ska. Men mitt mål är iaf att jag ska kunna utföra alla testerna nästa gång och att resultatet ska vara likvärdigt med det som jag gjorde i början på förra säsongen innan jag blev gravid. Tror att testerna kommer att göras igen runt jul någon gång så det känns inte helt omöjligt. Och det är väl egentligen samma vad det gäller träningen överlag. Den här säsongen handlar helt och hållet om att komma tillbaka. Så snart som jag känner mig återställd, vilket det enligt vissa tar ca 9 mån, kommer jag lägga krut på spänst och snabbhetsträning. För det är det som jag behöver förbättra. Just nu känns det som att jag trampar vatten när jag ska försöka springa på en kontring, jag springer men jag kommer typ ingenstans.
Jag är väldigt glad över att Thomas en gång har varit ledare och med i idrottens bokklubb vilket gör att vi har en hel drös med böcker om olika typer av träning så just nu håller jag på och läser om snabbhetsträning. Det kommer jag att ha stor nytta av. Sen får jag inte heller glömma av mitt mål att stå på händer den 29/7 nästa år, det kommer också att fodra en hel massa träning om jag ska fixa det.
All träning kommer ju också bli en aning lättare när man börja tappa några kilon, vilket just nu är väldigt svårt. Förmodligen så beror det på att att min kosthållning är allt annat än bra just nu. Alldeles för mycket onyttigt. Jag har bestämt för att jag ska göra matlådor på söndagar som ska räcka hela veckan så jag inte behöver tänka på att laga mat till mig utan då har jag färdiga portioner som jag kan värma som jag vet har lagom mycket kalorier, så kanske det faktiskt skan börja gå neråt på vågen. En annan grej som kan vara bra är att sluta köpa hem massa choklad. Suget efter choklad i slutet på graviditeten sitter fortfarande kvar. Så nu måste det bli skärpning från min sida, omedelbart!
Så, på måndag börjar mitt nya nyttiga liv ;)

Kommentera här: