Projekt

Alltså denna värme! Jag är ingen soldyrkare i vanliga fall och det blir ju inte precis bättre när man är höggravid! (För det borde man väl räknas som i v35?!) Blev ett dopp i Mullsjön idag med när Thomas kom hem efter jobbet. Idag blev det en lite längre stund då vi hade med oss lite mer matig matsäck jämfört med igår då den bestod av bullar. Men vad trött man blir av att bada, även om man inte badar länge så är man ju helt slut när man kommer hem.
 
Värmen gör det inte lättare heller för en att hinna och orka med alla projekt som bör vara klara tills bebisen kommer. Egentligen är det väl inte så mycket men Ellen sover fortfarande i spjälsängen så jag måste göra klart hennes nya säng väldigt snart. Nu är ju iaf det mesta gjort på den så ena halvan är klar för grundmålning. Tror att den andra halvan bara behöver en snabb slipomgång innan den är redo den med. Sen har jag även planer på att sy tre olika projekt med. Tanken är att det ska bli en amningskudde, ett babynest och en babywrap. Den sistnämnda är ju egentligen ingen brådska med för den kommer ju inte att användas förens det blir lite kallare ute och förhoppningsvis är det inte så kallt i augusti. Dessvärre så har jag lite bekymmer med att hitta det tyg jag egentligen vill ha till babynestet. Från början så var min tanke att det skulle vara blå botten med vita stjärnor på ut sidan och vit botten med blå stjärnor på insidan, eller ja, marinblå. Men varken Hem och Hobby eller tygposten i Skövde har dessa inne och kommer tidigast om en månad. Så det är rätt kört. Har googlat runt lite och tror att ja hittat det på nätet men känner mej lite tveksam till att beställa tyg på nätet. Funderar på om jag ska hänga på låset på Hem och Hobby imorn och kolla över igen vad de har för tyger så jag får tänka om lite. Jag kommer ju också ihåg på ett ungefär vad de hade i Skövde med om det är så att jag behöver något därifrån. Så kan det vara skönt att åka utan barn med för när jag var där tidigare i veckan så hade jag med mej båda mina huliganer och de sprang runt och härja så det var svårt att tänka klart.
Så nu hoppas jag på lite sämre väder så jag kan fixa med mina projekt =)
1 Frida Larsson:

skriven

Åh, ska ni ha en liten till? Vad roligt! Vår lilla Ellie ska bli storasyster men inte förrän i december, så jag är bara i v18 nu men även jag blir trött på denna värme 😄 ha det så bra!

Svar: Ja det ska bli jättekul! Åh vad kul, grattis! :) hoppas du inte behöver föda på julafton som jag gjorde😁
Angelica Piepkorn

Kommentera här: