Mål

Kors i taket! Det blev ett inlägg idag med ;)
Jag som inte tycker om värmen i vanliga fall tycker att det fruktansvärt jobbigt nu när det är så himla varmt. Så det blev ett kvällsdopp när Thomas kom hem och det tyckte nog hela familjen var skönt. Kanske mest Ellen som vrålade att hon ville bada mer när vi skulle åka hem.
 
Men som sagt, det var det här med mål. Mål med viktnedgång och mål med bloggen. Som det är just nu så har jag inte bestämt några siffror vad det gäller mål med viktnedgången. När bebisen är här kommer jag så fort det går dra igång med Olga Rönnbergs mammaträning till en början. Sen när jag känner mej redo kommer jag även börja att vara med på fyspassen på handbollen, och sen när kroppen tycker att det funkar även köra igång med den vanliga handbollsträningen. Vilket jag räknar med kommer bli någon gång runt nyår om inget konstigt händer. Vad det gäller kosten så kommer jag köra med viktklubb igen då jag vet att jag går ner när jag följer det ordentligt. Och det är ju inga konstigheter utan det är kalorier ut och in som räknas. I det långa loppet så är det ju faktiskt det som det handlar om, att göra av med mer än vad man stoppar i sig. Hur lätt som helst kan man tycka ;)
 
Alla framsteg kommer att dokumenteras på bloggen och kommer köra som jag gjort innan med en vägningsdag i veckan som offentliggörs här på bloggen. Både i kilo och centimeter. Den här gången funderar jag även på att ta bilder i samband med vägningen för att, framförallt jag själv ska, se hur kroppen ändrar sig. Första bilden och vägningen kommer att vara inom en vecka efter förlossning då jag vill ha den som referens. Men ett första mål jag kommer att ha är att så fort som möjligt komma ner till inskrivningsvikten.
 
I övrigt är tanken att det kommer handla en del om flytten som kommer ske någon gång under hösten, förhoppningsvis. När flyttlasset går så tänkte jag gå ett varv med kameran i huset och visa hur det ser ut innan vi flyttar in och sedan kommer det bli nya bilder allt efter som vi gör i ordning. Det är absolut inget ruckel vi ska flytta in i men eftersom jag har växt upp i huset och mamma har gjort allting så vill ju vi gärna göra så det känns som vårt eget. Det som ligger närmast på listan är att byta köksgolvet och eventuellt lägga in golvvärme och sedan behöver det som ska bli barnens rum få sig nya tapeter och det kan även bli så att det blir nya golv men det återstår att se.
Dessutom så behöver badrumet på övre plan göras om inom en snar framtid. Det är ingen panik men det är något som kommer att behövas göras inom ett par år.
 
Så tanken är väl att det kommer att handla om träning, vårt hus och livet om småbarnsförälder i stort =)
 
 
Bjuder på en bild från bröllopet bara för att ha en bild att lägga in överhuvudtaget =)
 

Kommentera här: