Amningskudde

Efter många om och men och en hel drös med svordomar så är äntligen min amningskudde klar! :)
Hittade en bra beskrivning på nätet med ett mönster som man kunde skriva ut, men eftersom jag stoppade innerkudden lite för hårt så blev hålet på ytterkudden för litet när jag väl skulle få på fodralet så det fick bli en del ändringar. Så om någon är sugen på att göra en likadan så skulle jag rekommendera att göra hålet större. Vill man se beskrivningen kan man göra det här.
Jag gjorde iaf en lite enklare dokumentation av dagens arbete. Effektiv tid skulle jag gissa på att det tog ca 2 timmar men skulle man göra rätt från början så kan man nog korta ner den tiden avsevärt ;)
 
Innerkudde
 
Jag fyllde kudden med små kulor från en trasig saccosäck som min mamma hade på vinden
 
Mönstret
 
Färdigt!
 
Trots att det inte riktigt blev som jag hade tänkt så blev resultatet ändå godkänt. Men får jag för mig att göra ett nytt fodral så vet jag ju vad jag ska göra för att det ska bli bättre :)
Imorn är det dags för att göra babynestet, eller jag har börjat lite idag med att klippa ut det så imorn ska jag börja sy ihop det. Men kommer nog att åka upp till mamma och be om lite hjälp när vadden i botten ska sys fast för min lilla maskin klarar nog inte det så bra, så då lånar jag mamma och hennes symaskiner :)

Kommentera här: