Inköpslista

Kan jag nu bara få till headern med egna bilder så är jag väldigt nöjd. Tur att de finns gratis teman att låna :) Har blivit väldigt sugen på att gå en kurs i webbdesign nu när jag ska försöka hinna med bloggen lite mer. Har hittat en kurs via folkuniversitetet som är på två veckor som kostar 300:- och är helt databaserad. Den drar igång 19:e augusti och eftersom jag inte vet om jag kommer in på högskolan än så avvaktar jag tills jag vet de och sen får jag se om jag hinner göra den innan skolan drar igång. Har ju ingen aning om när jag ska börja, om jag nu kommer in.
 
Idag ska vi börja följa Viktklubbs veckomeny till punkt och pricka, eller så gott vi kan iallafall. Så idag blev de havregrynsgröt med äppelmos och en skiva bröd med keso till frukost. Lunchen blir tortillas med quorn och chili och till middag blir de het karré med jordnötssås. Som mellanmål blir de jordgubbar och nätmelon :) De bästa utav allt med att ha färdiga menyer är att man får variation och att nu har de även kommit en funktion som gör att man skriva ut inköpslista för hela veckan. Toppen tycker jag! Hur lång tid skulle de inte ta och sitta och summera allt man behöver, nu är de bara att stryka de man har hemma och ta med resten av listan när man ska handla. Man kan även skriva ut hela veckomenyn så nu sitter den på kylskåpet. Sen kommer jag skriva ut alla recept och sätta i en pärm i bokstavsordning så de kommer gå lätt att hitta när man gör receptet nästa gång :)

Kommentera här: