Vecka 6

Den här helgen som var fick jag verkligen min första riktiga utmaning vad det gäller kosten. Jag var ute på Lidingö på en liten kursgård som heter Lovik där jag fick den stora äran att lära mig massa tips och trix för att baka bättre bullar från ingen mindre än Johan Sörberg. Förutom bullar, så bjöds det på ett riktigt smaskigt afternoon tea med allt man behövde och lite till och senare på lördagskvällen serverades det trerättersmiddag. Självklart var det ju också en väldigt frestande frukostbuffé på söndagsmorgonen. Så det var inte helt lätt kan jag säga. Samtidigt som jag verkligen ville njuta av allt det goda så fanns det en oro för hur mycket jag egentligen stoppade i mig, förmodligen alldeles för mycket ;) Eller oron jag kände var väl mer vad siffrorna på vågen skulle visa efter en sådan kalashelg. Det känns riktigt bra att kunna säga att det faktiskt blev en riktigt bra vecka trots alla godsaker under helgen.
 
Vikt: 93,2kg (-0,7kg)
Midja: 102cm (-1cm)
Navel: 113cm (-1cm)
Totalt: -5,8kg, -9cm & -9cm
 
Det är faktiskt ett riktigt bra resultat för den här veckan. Tänk om jag hade varit hemma och kunnat påverka kosten mer, då hade jag förmodligen haft ännu bättre siffror. Men jag är mycket nöjd med mig själv efter den här helgen. Det visar ju faktiskt att jag klarar av att äta med måtta. Och det kände jag verkligen för jag åt mig aldrig riktigt proppmätt utan var mer lagom mätt hela tiden.
De närmasta dagarna, eller veckorna, kommer det iaf inte bli någon brist på motion. Efter ett väldigt långt speluppehåll så drar det verkligen igång, med besked. På 12 dagar kommer vi att spela fyra matcher. De kommer att bli tufft men vi kommer att fixa det. Och nu är varje match otroligt viktig för vinner vi de matcherna som är kvar nu så kommer vi vinna serien =)
 
Jag kommer att skriva mer om helgens äventyr senare i veckan och dela med mig av lite bilder =)

Kommentera här: