Skola och bebis

Så himla sköönt att jag äntligen är klar med engelskan som skulle va klar idag. Jag känner mej lite smått stressad vad de gäller skolan just nu. Eller egentligen så är de inte så farligt med matten för den lägger man upp som man vill och sen säger man till när man ska ha prov. Men engelskan kan jag inte riktigt styra på samma sätt. Varför jag är lite stressad är för att terminen är slut en vecka innan bebisen beräknas komma. Vore skönt om man inte hade så mycket att göra dom sista veckorna. Så nu har jag bestämt att Viktor ska gå lite mer på dagis så jag får lite mer tid till studier hemma för då har jag kanske en chans att reda ut de här. Som de är nu så går han bara 15 timmar men jag har rätt att ha hon 20 eftersom jag läser halvtid. Började med 15 för att se om de räckte eftersom de är lägre taxa då men känner nu att jag nog behöver utnyttja mina 20 timmar så jag kanske har en chans att bli färdig till jul.
 
Förresten så är Viktor stor kille nu, inatt sov han i sin nya säng för första gången. De är en liten växasäng med lite högre kanter på. Så de är bara att hoppas att de kommer att funka med den nu framöver. Som tur är så vet han inte hur han ska ta sig ur den, än så länge iaf ;) Jag tänkte igår att jag skulle prova att lägga honom i den sängen och se hur de skulle gå och jag kan inte klaga. Jag la honom som vanligt och efter en stund hade han gett upp och somnat. Precis som de va i spjälsängen. Kände att de va dags att försöka med den stora sängen för jag vill helst slippa köpa en till spjälsäng och nu har han ju tid på sig att vänja sig vid den nya sängen.
 
Är förövrigt i v27 nu. Tiden den rusar iväg nu när man har massa att göra på dagarna. Känner mej mycket mindre denna gången än med Viktor. Vet inte riktigt vad de kommer sig men enligt BM så ligger jag ungefär på samma sf mått som med Viktor men de kan ju ha omfördelat sig annorlunda denna gången.
 
Översta bilden är med Viktor v26+4 och den undre är idag 26+5.

Kommentera här: