Plan nummer femtioelva

Försöker skriva lite engelska men just nu står de still i huvet så de får bli en liten paus så då passar jag på att göra ett inlägg här :)
 
De är en del i skolan just nu, skulle behöva sitta ett par timmar om dan med både matte och engelska. Men saknar just nu självdiciplin så de blir inte så mycket om de borde. Borde framförallt sitta mer med matten. De har ju blivit så dumt nu när dom har gjort om kurserna. Jag läser matte c, eller som de nu mera heter, 3. Problemet ligger i att dom har gjort om så att matte b, eller 2, nu mera är en 100p kurs istället för 50. De betyder att dom har plockat grejer från c kursen och lagt i b kursen istället. Vilket för min del betyder att jag borde kunna mer än vad jag egentligen gör, så de kanske inte va så konstigt att de inte gick så bra på provet i fredags. Som tur är så hänger ju inte hela kursen på ett prov.
 
Och vad de gäller hus så har vi nu en ny plan. Vi är helt eniga om att vi vill bo på landet, men jag är lite kräsen, de får inte ligga för långt från stan. Men nu har vi kommit fram till att vi ska flytta hem till min mamma. Mamma har två hus, hon bor i de ena och renoverar de andra. Så nu ska vi sätta lite press på henne så hon blir färdig med renoveringen så vi kan flytta in i de andra. Först så tänkte vi att vi skulle bo där tills vi hittar något eget. De är ju alltid lite lurigt å redan ha ett hus när man vill köpa ett annat. De bästa är ju alltid att hyra. Så då tyckte jag att de va en bra idé att flytta till mamma och hyra där men sen kom vi på att om de funkar att bo granne med mamma och vi trivs där så finns de ju ingen som helst anledning att flytta därifrån. Så jag hoppas att de funkar att bo så nära varandra för de stället ligger precis lagom från stan, de tar inte mer än 15min att cykla ner. Jag hoppas att de inte kommer ta allt för lång tid innan vi kan flytta, de känns rimligt inom 1-1½ år. Mamma väntar ju på elektrikern just nu så de är väl dags för Thomas att ta tag i de innan de blir alldeles för mörkt ute :)

Kommentera här: