Barnrum

I lördags tog vi äntligen tag i att börja röja ur garaget vilket kändes riktigt skönt! Vi är inte riktigt klara med röjningen än men de är inte så speciellt mycket kvar nu. Å igår så tog vi en tur till Byggmax och köpte isolering och på vägen hem hämta vi lite virke hos min mormor och morfar. Så nu ska bara själva jobbet göras, förhoppningsvis så har vi lite energi till de ikväll, de beror ju också lite på vad våran son har tänkt att vara på för humör. Hade vart skönt om vi kunde gjort detta i helgen men vi ska äntligen åka ner till skåne och hälsa på Thomas syster, de va alldeles för längesen som vi va där. Å jag hoppas att de kanske blir en stund över så jag kan få lite healing igen, vill absolut göra detta igen :) Sen ska vi även passa på att hälsa på Emma som har flyttat ner till Helsingborg så vi får se hur hon bor.
 
Skrev en alldeles för lång att-göra-lista igår men samtidigt så är de rätt skönt att ha de uppskrivet vad som behöver göras, ännu skönare är de när man kan stryka sakerna man har gjort. Först handlar de ju om att göra klart garaget, hade tänkt att måla där inne men jag tror att jag struntar i de. Sen ska de fixas iordning i köket, de ska tas ner lite skåp och de ska upp hyllor, byta kakel och bänkskiva, måla stommarna och sätta upp en fondtapet. Hoppas och tror att de kommer bli riktigt bra när de är klart. Sen ska de sys lite gardiner, eller lite och lite, typ till hela huset känns de som. Vi har så konstiga mått på våra fönster så de finns inga standard hissgardiner som passar och jag tycker de är riktigt snyggt med hissgardiner. Passar väldigt bra i våra konstiga fönster ;)
 
Sen har jag börjat att å planera lite för Viktors nya rum, för sen när bebisen är redo för eget rum så får den ta Viktors gamla och Viktor får ta gästrummet. Passar bättre att Viktor byter rum än att göra ett till "bebisrum". Men jag som brukar ha så mycket idéer om de mesta har ingen aning om hur de ska se ut där inne. Sen är frågan hur mycket man ska lägga ner på de när vi vet att vi ska flytta. Som de är nu så är de vitt och blått där inne så egentligen så skulle han bara kunna flytta in men sen ska han ju ha lite möbler med, nånstans att ha alla miljoner leksaker t.ex. Har kikat lite på Ikea men vet inte riktigt. Tur att jag har ett tag på mej att fundera :)

Kommentera här: