Sjukstuga

Tycker lite synd om min lilla prins som inte verkar bli bättre. Han va feberfri igår och va ganska pigg, de va väl inte helt som vanligt men har man haft feber i två dagar så är man inte så pigg. Tyckte inte att de va nått konstigt imorses så han fick gå till dagis, ville ju gärna att han skulle gå eftersom han kommer ha ganska långt jullov, börjar ju tidigast v4. Men när jag hämta honom så sa dom att han knappt hade ätit nånting och att han har varit jättelös i magen, han va lös igår men tyckte de va lite bättre idag. Sen somna han på väg hem i bilen. Har sovit i 2 timmar nu, får väl se hur länge till han sover och hoppas att han är piggare då. Trodde att han hade feber igen men han hade bara 37,5 och de är ju ingen feber. Hoppas iaf att han är pigg och kry imorn för jag hade planerat att spendera förmiddagen på Stellas Lekland med Viktor och sen äta lunch på stan innan vi ska handla julklappar. Men de är ju ingen höjdare om han inte är pigg. Tanken va ju att han skulle trötta ut sig lite på leklandet så han skulle kunna sova i vagnen sen under shoppingen men om han inte är pigg imorn så kanske han får va hos farmor&farfar en stund medans jag åker in själv.
 
Gjorde nyss den tredje omgången med rocky road, de är så fruktansvärt gott! Hade planer på att göra lite chokladfudge med eftersom de inte är så svårt men de blir svårt när man inte har något socker. Får väl köpa lite imorn och se om jag hinner med och göra de på kvällen. Och idag åker nog granen in, ska bli intressant och se hur roligt Viktor kommer tycka att de är med julgran och alla kulor :)
 
Kanske skulle tillägga att jag varit hos BM idag, bebisen är inte fixerad än men eftersom jag är omföderska så kan den göra de precis innan förlossningen sätter igång. Trodde de va mitt sista besök men fick en ny tid om en vecka. Hoppas bara att de inte kommer någon bebis innan dess ;)

Kommentera här: